Gogol: A köpönyeg

2009.10.11. 17:52

 A mű Szentpéterváron játszódik és Akakij Akakijevics Basmacskij életének egy szeletét mutatja be. Akakijevics egy 50 év körüli nőtlen férfi, aki másolóként, hivatalnokként (csinovnyik) dolgozik az ügyészségen. Számomra a mű főszereplője erősen negatív ellenpéldával szolgált azzal kapcsolatban, hogy milyen életet nem szeretnék élni: egyedül, család és barátok nélkül. Teljességgel patetikus az ahogyan az életét éli, az amiben örömét leli, például a spórolási mániája illetve a köpeny viselése. Véleményem szerint az emberi kapcsolatok okozta negatív élmények a kapcsolatok hiányát okozták. Ez vezethetett oda, hogy egyetlen társa és barátja egy köpeny lett. Éppen ezért szerintem nagyon fontos, hogy semmi esetre se hanyagoljuk el barátainkat, még ha ez munkánk kárára megy is.


A bejegyzés trackback címe:

https://aldrinblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr781442988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pankablogja 2009.11.16. 15:37:16

öö... muhi csata emlékműve?

aldrin 2009.11.19. 11:46:46

majdnem...XD
nem ez kérlek szépen a kálvária domb tatán, csak sikerült valahogy ilyen szépen megragadnom, de hogy hogyan azt ne kérdezd XD

pankablogja 2009.11.20. 15:17:27

ááá degáz:S
pedig az is majdnem ilyen. csak sokkal több kereszt van rajta.

aldrin 2009.11.20. 23:09:10

hát a muhi csata emlékművét viszont még nem láttam, legalábbis nem rémlik, de azt tom, hogy a fecske is egy olyan költözőmadár, mint a gólya csak sokkal kisebb és nem hasonlít rá :D bocs de ez az egyik kedvenc viccem...
már nagyon szakállas de én nem unom megXD

aldrin 2009.11.20. 23:12:39

amugy csak azér nem látszik rajta h kálvária, mert nagyon sötét lett a kép előtere. oh..most beleborzongtam, kb múlthét pénteken kaphattam el a betegséget és egészen a keddi KÁLVÁRIA-FUTÁSIG semmi bajom nem volt. Éreztem én h nem kéne elmennek, de megint nem hallgattam az ösztönömre....sajnos :S
süti beállítások módosítása